Tasan kolme viikkoa täynnä! Yllättävän kivuttomasti on siis mennyt, hyvä niin. Tähän mennessä oon viihtynyt kokeiluni parissa niin hyvin, että näyttää siltä, että tämä muuttuu kokeilusta pysyväksi tavaksi. Nyt on suunnitelmissa testata kuinka pitkään selviän pelkillä vesipesuilla. Edellisestä soodapesusta taitaa olla nyt neljä päivää.

Tänään pesin hiukset taas pelkällä vedellä. Hieroskelin päänahan ennen suihkua ja pesin perusteellisesti kuumalla vedellä. Lisäksi tein teehuuhtelun vihreällä teellä, jossa oli (muistaakseni) hunajaa mausteena, ja johon lisäsin muutaman tipan jojobaöljyä. Hiukset tuntuvat edelleen "kosteilta", vaikka pesusta on jo monta tuntia - veikkaan, että se johtuu teehen lisäämästäni öljystä. Se imeytyy aika hitaanlaisesti mun hiuksiin (toivottavasti huomenna jo näyttää paremmalta). Ehkä en tarvikaan sitä niin usein. Hiuspohja tuntuu kyllä puhtaalta ja hyvältä.

Olen muutenkin innostunut tuosta jojobaöljystä. Se on oivaa kosteusvoidetta, kun mun "luonnollisissa" Yves Rochereissa on miljoona eri ainesosaa: on erilaisia parabeenejä (etyyli-, metyyli-, butyyli- ja propyyliparabeeniä tjsp.) ja silikonia ja hajusteita ja jos sun mitä.

Teehuuhteluita en ole tehnyt mitenkään erityisen säännöllisesti. Keitän yleensä pannullisen teetä, ja jos en juo kaikkea pois, käytän lopun hiuksiini. Kamomillateetä olen ostanut nimenomaan hiuksilleni, koska eihän sitä kukaan täysjärkinen pysty juomaan, mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan. Luulen, että kamomilla-hunaja-tee voisi olla eri hyvä hiushoide. On mulla myös tommonen joku passionhedelmä-yrttihauduke, jonka ostin hiuksiani varten (mielessä oli kiva tuoksu), mutta se on kai ollut pieni pettymys. En nyt kyllä muista olenko kaatanut sitä päähäni vai en, mutta maku ainakin oli aika mitäänsanomaton. Vihreän teen taidan jättää tästä lähtien lähinnä juomatarkoituksiin. Se ei oikein tuoksu hyvältä hiuksissa..